تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰
آموزش تکنیکهای تند خوانی 2

آموزش تکنیکهای تند خوانی 2

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 2 دقیقه می باشد

مقدمه

در ادامه کامل ترین جزوه تکنیکهای تندخوانی (1) تکنیک دیگری تحت عنوان آموزش تکنیکهای تند خوانی 2 را می آموزیم که کمک قابل توجهی به افزایش سرعت دید هنگام مطالعه میکند و این خود یکی از راه های افزایش تمرکز است.اگر تا کنون موفق نشدید که جزوه شماره (1)از تکنیکهای تندخوانی را مطالعه کنید پیشنهاد میکنم که حتما بعد از مطالعه وتمرین آن جزوه ی آموزش تکنیکهای تند خوانی 2 مطالعه شود .بعد از رعایت نکات ذکر شده به شروع بحث میپردازیم.

آموزش تکنیکهای تند خوانی 2 روشی برای افزایش سرعت مطالعه

این بار دو صفحه کامل وپشت سر هم را انتخاب میکنیم.یک نقطه را در بالای سمت راست صفحه در نظر میگیریم که نقطه شروع نامیده می شود.

 

آموزش تکنیکهای تند خوانی 2

  • گام اول تکنیکهای تند خوانی:

 در این مرحله از آموزش تکنیکهای تند خوانی 2 از نقطه شروع  عمل خط بری که در جزوه قبل گفته شد را به مدت یک دقیقه انجام میدهیم در پایان زمان مورد نظر نقطه پایان را (همان جایی که در مدت یک دقیقه موفق به خواندن آن شدیم)نشانه گذاری میکنیم ما به طور مثال نقطه پایانی را 1مینامیم.

  • گام دوم تکنیکهای تند خوانی:

در این مرحله از عدد 2 پنج سطر بعد را در نظر گرفته و نقطه 3مینامیم وسپس از نقطه شروع عمل خط خوانی را انجام داده وتا نقطه 3به مدت یک دقیقه وبا حداکثر سرعت انجام دهید.

  • گام سوم تکنیکهای تند خوانی:

بعد از مرحله قبل از عدد 3 پنج سطر بعد را شمرده و عدد 4 نامگذاری می کنیم مجددا به نقطه شروع برگردیم و از آن نقطه تا عدد4به مدت یک دقیقه خط بری کنیم.

  • گام چهارم تکنیکهای تند خوانی:

در این مرحله از علامت 4 پنج سطر شمرده وعدد 5 بنامیم مجددا به ابتدای متن برگشته و سعی کنید از  نقطه شروع تا نقطه 5 را به مدت یک دقیقه خط بری کنید.

نکته مهم در این مراحل این است که اگر به هر دلیلی در فرایند خط بری از نقطه شروع به نقطه مورد نظر نرسیدید دوباره این کار را تکرار کنید تا ظرف مدت زمان یک دقیقه انجام دهید.

نکته مهم دیگر این است که هیچ تلاشی برای فهمیدن کلمات و جملات نکنید زیرا هدف ما از این تمرینات بالا بردن سرعت دید شما هنگام مطالعه میباشد.

در جزوه شماره(3)مربوط به بحث تند خوانی مطالبی مفید در مورد درک مطلب ارایه میشود که پیشنهاد میشود این بحث جذاب را مطالعه کنید.

نتیجه

روش صحیح مطالعه این است که برای تمرکز حواس بیشتر آموزش تندخوانی ببینیم و بدین وسیله سرعت مطالعه ی خود را افزایش دهیم.

یکی از روش های تندخوانی بالا بودن سرعت حرکت چشم است و برای بالا بردن سرعت آن در اولین مرحله فقط باید سرعت چشم را افزایش داد و نیازی به فهم مطالب نیست.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

برای دانلود PDF مقاله روی لینک زیر کلیک نمایید

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی