تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله ۴ دقیقه می باشد.

مقدمه

دراین مقاله نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز آورده شده است؛استفاده از نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز باعث افزایش بازده وبهبود نتایج می شود.فرایند مطالعه وقتی نتایج مثبتی در پی خواهد داشت که خواننده با عدم تمرکز حواس روبرو نباشد و تمام تمرکز ذهن خود را به متن مورد نظر معطوف نماید .متاسفانه یکی از مشکلاتی که دانش آموزان ما در حین مطالعه با آن مواجه هستند و باعث نگرانی والدین شده است عدم تمرکز هنگام مطالعه و ندانستن نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز می باشد .

گروه آموزشی ماهان تیموری در جهت برطرف کردن این مشکل در زیر نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز را به صورت کامل بیان می کند که در صورت عمل کردن به آن این پدیده کاملا رفع خواهد شد. قبل از بیان کردن راه های افزایش تمرکز و نکات یادگیری باید بدانید که تمرکز یک فرایند کاملا اکتسابی می باشد .مهم نیست که شما چه مقدار تمرکز دارید مهم اینست که با تمرین کردن می توانیم تمرکزخود را افزایش دهیم . اگر تمرینات زیر را انجام دهید در طول یک ماه افزایش چشمگیری در تمرکزتان مشاهده خواهید کرد پس اولین نکته را که باید واقعا در نظر بگیرید تمرین و تکرار آنچه که مطالعه می کنید می باشد .

 

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

 تعدادی از نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

در روش صحیح مطالعه اولین تمرینی که در نظر گرفته می شود تنفس نام دارد : بهتر است روی صندلی نشسته , ران ها موازی سطح زمین قرار گیرد , کف پاها به زمین چسبیده و چشم ها بسته در این حالت شروع میکنید عمل دم و باز دم را انجام می دهید این عمل را به راحتی انجام دهید فقط تمام تمرکزتان به دم و بازدم  باشد و اگر حواستان به سمت موضوع خاصی متوجه شد تنها کاری می کنید اینست که بلافاصله تمرکز خود را به دم و بازدم متوجه  کنید . 

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

دومین مرحله از یادگیری و افزایش تمرکز شمارش معکوس اعداد می باشد: یک عدد به طور مثال عدد 300 را در نظر بگیرید , شروع کنید به طور معکوس شماش کنید تا به عدد 1 برسید . وقتی در این روش مسلط شدید حالا وقت اینست که دو تا دوتا عدد را کم کنید تا به عدد یک برسید و این عمل را ادامه میدهیم تا ده تا ده تا کم کردن برسید . این تمرین بسیار مهمی است و نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که حتما با دهان بسته عمل شمارش را انجام دهید .

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

سومین مرحله که نقش موثری در تمرکز و یادگیری ایفا می کند تمرین تن آرامی یا ریلکیسیشن می باشد : یکی از کارهایی که کمک می کند به مرور زمان تمرکز فوق العاده زیادی در مطالعه بدست آورید تمرین تن آرامی است بدین صورت که وقتی اندام و اعضای بدن تحت کنترل شما قرار بگیرند مسلما می توانید ذهنتان را هم کاملا کنترل کرده و به هر سمت که خودتان بخواهید متمرکز کنید .

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

چهارمین مرحله به تمرین ذکر مانترا معروف است : از مواردی بر هم زدن تمرکز گفتگوهای درون ذهنی می باشد که دائم مشغول یادآوری و تجزیه تحلیل آن موضوع درون ذهنمان هستیم برای رفع این مشکل تمرین ذکر مانترا بهترین گزینه است بدین صورت که در شما یک آوا یا یک صدایی را درون خودتان برای مدت طولانی تکرار می کنید این صدا هر چیزی ممکن است باشد پس کاملا اختیاری می باشد .صدای پیشنهادی من برای شما ( آ ) یکی از دلایلی که برای انتخاب این آوا انتخاب کردم  اینست که حرف آ در تمام زبان های دنیا در خواندن نام پروردگار مشترک می باشد مثل الله   خدا   گاد  بودا   و ... اگر این صدا را در درون خودتان ایجاد کنید خواهید دید که صداها یا گفتگو های درونی به تدریج از بین خواهند رفت . نکته بسیار مهم اینست که صدای مورد نظر را با دهان بسته در درون خودمان ایجاد می کنیم .

نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

پنجمین مرحله عمل نوشتن می باشد :برای اینکه یک خلا ذهنی برای شما ایجاد شود هر چیزی که در ذهن شماست نوشته شود .

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

 

ششمین مرحله تمرین شمع روشن : این تمرین را باید شبها انجام دهید یا در فضایی انجام دهید که تاریک باشد . این تمرین را حداقل ده مرتبه انجام دهید.

نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز

بدین صورت که یک شمع روشن را در فاصله حدود یک متری خود و کاملا روبروی چشمتان قرار دهید سپس به مدت یک دقیقه نگاه می کنید .دقت کنید به تمام اجزا شمع مانند شعله , بدنه , رنگ شعله یا بازیهای شعله ویا تقسیم بندی های شعله , قسمت فتیله شعله شمع کاملا نگاه کنید بعد چشمانتان را بسته و به مدت دو دقیقه آن تصویر را در ذهن خود تداعی کنید و هر آنچه دیدید در ذهنتان یادآوری می کنید . بلافصله چشم را باز کرده و حداقل ده مرتبه این عمل را انجام دهید .

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

هفتمین مرحله تکنیک پنج انگشتی : پنج انگشت بسته را در نظر بگیرید هر کدام از انگشتان را با شمارش عدد یک تا ده باز میکنیم و دوباره با شمارش عدد یک تا ده می بندیم . در مراحل بعدی برای هر انگشت تا عدد بیست می شماریم و همین طور زمان شمارش را افزایش می دهیم با کمترین حرکت انگشتان دست باز یا بسته شود .

  • نکات کلیدی یادگیری و افزایش تمرکز :

هشتمین مرحله تمرین پرش آگاهانه فکر : در این تمرین سعی کنید برای مدت زمان یک دقیقه به یک کلمه فکر کنید مثلا کلمه ایران ولی یک دقیقه بعد به یک کلمه کاملا متفاوت فکر کنید مانند هندوانه در طول روز سعی کنید دقایقی را صرف این تمرین قرار دهید .

در این مقاله سعی شد هر آنچه که درباره افزایش تمرکز در یادگیری نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار گیرد که در صورت تکرار و تمرین میتوانید نتایج بسیار شگفت انگیزی مشاهده کنید .

نتیجه

از روش های تقویت حافظه می توانیم به تمرکز روی کاری که در حال انجامش هستیم اشاره کنیم.نکاتی که به آن ها اشاره شد همچون یک داروی تقویت حافظه عمل خواهد کرد و ارتباط موثر خود را با مدیریت زمان و پیشرفت تحصیلی نشان خواهد داد.با پیشرفت تحصیلی اعتماد به نفس هم بالا خواهد رفت و شخص به دنبال هدف از زندگی می رود.

روش های پیشنهاد شده تنفس،شمارش معکوس،ریلکسیشن،ذکر مانترا،نوشتن،شمع روشن،پنج انگشتی و پرش آگاهانه فکر بودند که نیاز به تمرین وتکرار دارند.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی