تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد.

مقدمه

نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری به رشد تحصیلی ما کمک می کند در ضمن رعایت این نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری یک ارتباط موثر با اعتماد به نفس دارد.برای یادگیری بهتر نیاز داریم که بدانیم چگونه اطلاعات از طریق حواس وارد ذهن ما می شود تا ذخیره سازی آن انجام شود.

به همین علت تصمیم گرفتیم نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری را برای خوانندگان این مقاله بیان کنیم.

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری که باید به آن ها توجه شود

یکی از نکات مهم که می توانیم آنرا بیان کنیم این است که حافظه از لحاظ جایگاهی درون مغز قرار گرفته ولی از نظر قطعی هنوز بیان نشده که دقیقا کجاست.

زیرا هر بار که دانشمندان جایگاهی برای آن در نظر گرفتند با برداشتن آن قسمت از بدن دریافتند که هنوز حافظه در حال فعالیت می باشد.

بنابراین به این نتیجه رسیدند که حافظه در تمام نقاط بدن وجود دارد.

نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری

دانشمندان مقایسه های زیادی بین موجودات مختلف انجام دادند و به این تنیجه رسیدند که  سطح هشیار های بیشتر مغز مربوط به کسانی می شود که دانش بیشتری دارند.

هرچه حافظه بیشتر به کار گرفته شود حافظه ی قدرتمندتری خواهیم داشت یعنی هر چقدر فعالیت های ذهنی بیشتری انجام دهیم همچون یک داروی تقویت حافظه،حافظه خود را تقویت خواهیم کرد.مثلا بازی های فکری و یا جدول حل کرن و .... از روش های تقویت حافظه هستند.بنابراین سعی کنید از اطلاعات درون حافظه بیشتر استفاده کنید تا گردش اطلاعات بیشتری در آن رخ دهد و به تقویت آن کمک  کند.

نکات و تمرینات مهم که با استفاده از قابلیت های نیمکره راست مغز شرایطی را فراهم کند که فرایند به خاطر سپاری اطلاعات را بسیار ساده خواهد کرد.

تمرین شماره 1:

تمرین اول در جهت تقویت حافظه تمرین تمرکز روی اعداد ریاضی می باشد:

ابتدا یک عدد را به شکل ذهنی انتخاب کرده و 3 رقم 3رقم آنرا کم می کنیم تا به آخر برسیم.وقتی با تمرینات زیاد با انتخاب اعداد مختلف به کاهش اعداد 3رقم 3 رقم مسلط شدید می توانید آن را تغییر داده و به طور مثال 7 رقم 7رقم کاهش دهید. 

لازم به ذکر است که حداقل روزی 5 مرتبه این تمرین را انجام دهید.

نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری

تمرین شماره 2:

تمرین تمرکز اعداد که در بالا گفته شد روش دیگری هم دارد که ابتدا یک عدد دو رقمی در نظر می گیریم و تلاش می کنیم با استفاده از اعداد چپ و راست آن به ترتیب اعداد یک رقمی و دو رقمی و سه رقمی بسازیم.به طور مثال عدد دو رقمی انتخابی من 23 می باشد و اعدادی که می توانیم با آن بسازیم به ترتیب 22/23/32/33/222/223/232/232/323/333 می باشد.

تمرین شماره 3:

تمرین تفاوت زمانی ساعت ها:نکات مهم در تقویت حافظه و یادگیری

در فرصت محدود پیش فرض تفاوت زمانی بین دو ساعت را که با هم اختلاف دارند محاسبه کنید.زمانی که در نظر گرفته می شود 10 ثانیه می باشد.

تمرین شماره 4:

تمرین  پیدا کردن حروف گمشده.دو کادر نمایش داده می شود که تمام حروف آنها یکسان است به جز یک حرف در واقع آن حرف اضافی می باشد.

تمرین شماره 5:

تمرین حفظ کردن کلمات :

کلماتی را در حافظه کوتاه مدت خود به خاطر بسپارید سپس سعی کنید آنها را در مدت زمان تعیین شده به خاطر بیاورید.مثلا 4 کلمه را در مدت  8 ثانیه حفظ کنید و د رمدت 10 ثانیه بنویسید.

تمرین شماره 6:

تمرین مسیر یابی چشم:

با چشمانتان از نقطه شروع به نقطه پایان بروید.بدون اینکه از دست و یا هر ابزار دیداری دیگری کمک بگیرید و سعی کنید مسیر درست را انتخاب کنید یعنی از نقطه شروع به نقطه پایان بروید. 

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد با استفاده کردن از حافظه در واقع فرایند تقویت حافظه را انجام می دهیم سعی کنید تمرینات بالا را در جهت تقویت حافظه و یادگیری به طور مستمر انجام دهید تا به نتیجه خوبی دست پیدا کنید.

نتیجه

مقدار حافظه به اندازه ی استفاده ی ما از آن بستگی دارد هرچه بیشتر از مغز و حافظه کار بکشیم حافظه ی ما قوی تر می شود.با تقویت حافظه می توان مدیریت زمان را هم در دست گرفت.داشتن یک حافظه ی خوب حتی روی زندگی روزمره هم موثر است و می توان با آن دیگران را متعجب و متحیر کرد و بدین وسیله کسب و کار و ثروت خود را ارتقاء و افزایش دهیم.

تمرکز ذهن روی محاسبات ریاضی،جدول حروف گم شده،حفظ کردن کلمات و مسیریابی چشم موجب می شود که حافظه تقویت شود.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

چند نکته در مورد انوع حافظه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی