تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

داروی تقویت حافظه چیست؟

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 2 دقیقه می باشد.

مقدمه

داروی تقویت حافظه چیست؟یادداشت برداری یکی از روش های تقویت حافظه است و یکی از روشهای یادداشت برداری مشهور به داروی تقویت حافظه روش طرح شبکه ای می باشد.

انواع روش های استفاده از این داروی تقویت حافظه

این مدل هایی که در زیر بیان می شود حافظه انسان را به یک حافظه برتر تبدیل می کند.زیرا کمک به ماندگاری اطلاعات و به خاطر سپاری سریع آنها می کند.

  • 1- مدل شعاعی

در این مدل عنوان مطالب در وسط  صفحه نوشته می شود و داخل یک کادر قرار می گیرد و در امتداد آن شاخه های اصلی  قرار می گیرد .این شاخه های اصلی از نکات متعدد فرعی تشکیل شده است.پس به عبارت ساده تر شاخه های اصلی پیرامون عنوان و شاخه های فرعی در پیرامون شاخه های اصلی قرار می گیرد.مدل شعاعی اولین داروی تقویت حافظه می باشد.

داروی تقویت حافظه

 

 

 

 

  • 2- مدل سازمانی

در این مدل عنوان مطلب در بالای طرح شبکه ای  و داخل کادر قرار می گیرد و شاخه های اصلی در پایین عنوان مطلب و متصل به آن قرار می گیرند.

مطالب فرعی هر شاخه نیز در پایین هر شاخه ی اصلی به ترتیب در زیر آن قرار می گیرد این مدل را به همان صورت که گفته شد می توانیم به صورت یک آکولاد از کنار صفحه اجرا کرد.به این صورت که عنوان مطب در سمت راست صفحه و شاخه های اصلی از طریق یک آکولاد به آن متصل شوند مطالب فرعی نیز به همان صورت به آن متصل شوند.

داروی تقویت حافظه

 

 

 

 

 

 

 

  • 3- مدل مجموعه ای

در این مدل عنوان اصلی سمت راست قرار می گیرد و شاخه های اصلی از طریق یک آکولاد به آن متصل می گردند.و مطالب فرعی و فرعی تر نیز به همین صورت به شاخه ی اصلی تر از خود متصل می شوند.

داروی تقویت حافظه

 

 

 

 

  • 4- مدل همپوشانی

این مدل زمانی کاربرد دارد که میان مطالب وجه مشترکی وجود داشته باشد.تاکید بر ویژگی های مشترک میان مطالب اصلی و همچنین دیگر نکات ضروری است.در این مدل معمولا از اشکال هندسی منظم استفاده می شود.

داروی تقویت حافظه چیست؟

نتیجه

روش صحیح مطالعه و یکی از بهترین شیوه های تقویت حافظه یادداشت برداری و یکی از موثرترین راه های یادداشت برداری نقشه ی ذهنی یا همان طرح شبکه ای می باشد.استفاده از طرح شبکه ای یک ارتباط موثر با مدیریت زمان و افزایش اعتماد به نفس دارد.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی