تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکاتی درباره ی روش های تقویت حافظه بلند مدت

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 2 دقیقه می باشد.

مقدمه

با استفاده از تقویت حافظه بلند مدت می شود اطلاعات زیادی در ذهن ذخیره کرد.تقویت حافظه بلند مدت کمک می کند از این اطلاعات حفظ شده در صورت لزوم استفاده کنید.در حقیقت این حافظه همه آنچه که ما در طول زندگی یاد می گیریم در خود جای می دهد.اطلاعات رسیده به حافظه حسی اگر مورد توجه قرار گیرد به حافظه کوتاه مدت انتقال پیدا می کند.

روش تقویت حافظه بلند مدت

اطلاعات رسیده به حافظه کوتاه مدت را اگر به رمز در آوریم و با اطلاعاتی که از قبل آموختیم پیوند برقرارنماییم همچون یک داروی تقویت حافظه به ما کمک می کند اطلاعات را وارد حافظه بلند مدت خود کنیم.در این حالت می توانیم بگوییم که اطلاعات را یاد گرفتیم.بنابراین لازمه یادگیری رمزگردانی یا همان به رمز در آوردن اطلاعات است.منظور از رمز گردانی تغییر شکل دادن اطلاعات به صورتی به غیر از صورت اولیه آنهاست.

چنانچه گفته شد اطلاعات برای ذخیره شدن در حافظه دراز مدت باید رمز گردانی شوند این رمزگردانی به صورت های مختلفی انجام می گیرد.

  • حافظه حسی نخستین مرحله یادگیری است در این حافظه نسخه دقیقی از اطلاعات ذخیره می شود.گنجایش این حافظه بسیار زیاد است اما مدت زمان ذخیره سازی اطلاعات در آن بسیار کوتاه است.

نکاتی درباره ی روش های تقویت حافظه بلند مدت

  • بعد از آن که اطلاعات وارد حافظه حسی شد اگر مورد توجه قرار گیرد به حافظه کوتاه مدت انتقال می یابد ولی اگر به آن توجه نشود از آن حذف می شود.حافظه کوتاه مدت یا حافظه فعال به ما کمک می کند تا اطلاعات را برای مدتی کوتاه به منظور حل مسائل یا تصمیم گیری های لازم در اختیار داشته باشیم.

در این صورت پس  ازرفع نیازهای آنی داده های موجود در حافظه کوتاه مدت به سرعت محو می شود.مثلا پس از درک معنی یک جمله کلمات تشکیل دهنده آن به سرعت از حافظه پاک خواهد شد.

  • در صورتی که اطلاعات داخل حافظه کوتاه مدت مورد پردازش قرار بگیرند به حافظه دراز مدت سپرده می شوند.در این صورت یادگیری صورت می گیرد که اطلاعات از مخزن حسی و حافظه کوتاه مدت با موفقیت گذر کنند و وارد حافظه بلند مدت شود.

نتیجه گیری

یکی از روش های تقویت حافظه رمز گردانی اطلاعات می باشد.این یک روش صحیح مطالعه است که به مدیریت زمان و افزایش اعتماد به نفس هم کمک می کند.اطلاعات موجود در حافظه بلند مدت در صورت لزوم به حافظه کوتاه مدت بازگشت می کنند و شخص بر اساس آن اطلاعات پاسخ می دهد به مجموعه توضیحات بالا فرایند خبر پردازی یا پردازش اطلاعات گفته می شود.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی