تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تعریف هوش چیست؟

تعریف هوش چیست؟

 مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد.

مقدمه

تعریف هوش چیست؟اگر به تاریخچه هوش دقت کنید متوجه می شوید که تعریف هوش مانند بسیاری از کشفیات و نظرات علمی در طول تاریخ دستخوش تغییرات بسیاری شده است.کارشناسان و محققان،تعاریف متفاوتی از آن ارائه داده اند اولین بار شخصی به نام وکسلر(1958)تعریف هوش را طوری بیان کرد که یک توانایی کلی فرض شد و به نظریه هوش یک عاملی معروف شد.در ادامه مقاله هوش چیست ؟به ذکر انواع هوش می پردازیم.

تعریف هوش و انواع آن

هوش های جسمانی(شما و بدنتان):

در این بخش سه هوش قرار دارد:

  • هوش جسمی و فیزیکی
  • هوش حسی
  • هوش جنسی

هوش جسمی:

جسم شما با شما ارتباط موثر برقرار می کند.در واقع جسم شما با شما حرف می زند.ورزشکاران،بازیگران،پزشکان و جراحان بیش ترین استفاده از بدنشان و این هوش را می برند در واقع هر کس که از جسم و اندام خود برای انجام کاری استفاده کند از این هوش بهره می برد این هوش با هوش حسی و فضایی در ارتباط است و هر گاه شما به تقویت یکی از آنها می پردازید،دو مورد دیگر هم تقویت می شود.

هوش حسی(شما و حواستان):

این هوش ارتباط مستقیمی با حواس پنجگانه دارد.

هوش جنسی(شما و جنسیت تان):

بر خلاف تصور عموم مردم مهم ترین اندام جنسی شما میان دو گوش شما و مغز شماست این هوش دلیل وجود انسان است هوش جنسی شما حالت مردانه یا زنانه به بدن شما می هد.این هوش یک هوش فوق العاده است که ترکیبی از تمام هوش ها آن را ساخته است.

تعریف هوش چیست؟ 

هوش سنتی:

در این بخش سه هوش قرار دارند:

  • هوش عددی
  • هوش فضایی
  • هوش کلامی

هوش عددی(شما و محاسبات عددی):

این هوش توانایی محاسبات ریاضی هر فرد است.کسی که هوش عددی ضعیفی دارد همیشه به این فکر میکند که هیچ وقت در ریاضی خوب نیستم و خوب نخواهم شد و ریاضیات را دوست ندارند.

هوش فضایی(شما و درک فضاییتان):

به توانایی شما برای درک و دیدن روابط اشیاء و اشکال در ارتباط با یکدیگر می گویند.درضمن توانایی شما برای مذاکره با محیط و دنیای پیرامون شما می باشد.هوش فضایی در همه افراد وجود دارد و مانند هوش های دیگر قابل اندازه گیری هستند اما برخی از افراد بر این باور هستند که این یک استعدادی است که بعضی ها دارند و بعضی ها ندارند.

هوش کلامی(شما و کلامتان):

آن چیزی که به شما کمک میکند تا زبان را برای مکالمه بیاموزید هوش کلامی شما بوده است بدانید و باور داشته باشید که شما بدون این که دیگران چیزی درباره شما بگویند شما هوش کلامی بسیار قدرتمندی دارید به این علت که شما در ابتدای دوره ی زندگیتان به سرعت مکالمه را آموخته اید اما بعد ها در دوره های آموزشی و مدرسه با نوع آموزش نادرست و عدم استفاده از روش صحیح مطالعه شما را دل زده کرده اند.پس تمرکز حواس خود را از روی حرف مردم بردارید و بدانید که رشد هوش کلامی عامل موفقیت شما در مدرسه،محل کار و ارتباطات اجتماعی است.

نتیجه گیری

در این مقاله با تعریف هوش آشنا شده اید و همینطور هوش هایی که یک انسان می تواند داشته باشد را بررسی کردید.بهتر است برای موفقیت تمرکز ذهن خود را بیشتر روی آن هوشی بگذارید که از همه قوی تر است و روی این هوش سرمایه گذاری کنید.در این صورت چون راحت تر و سریع تر نتیجه می گیرید هم اعتماد به نفس در شما تقویت خواهد شد و هم می توانید مدیریت زمان را به دست بگیرید.این مقاله را می توانید در لینک زیر دانلود کنید و از آن استفاده کنید.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

  • ۹۵/۱۲/۲۶
  • علی مسکنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی