تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکات طلایی برای موفقیت در کنکور

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 3 دقیقه می باشد.

مقدمه

در این مقاله به منظور موفقیت در کنکور چند گام ضروری را معرفی می کنیم.این گام ها برای موفقیت در کنکور بسیار ساده و پر کاربرد می باشند.

راهکار های موفقیت در کنکور قدم به قدم

گام اول:

اولین چیزی که برای قبول شدن در کنکور نیاز داریم،اعتماد به نفس و احساس توانایی انجام کار و به عبارت دیگر احساس توانستن است.کسانی که از همان ابتدا اعتقاد دارند که درس می خوانند باز هم قبول نمی شوند،مطمئن باشند که قبول نمی شوند.بنابراین بسیار مهم است که درس بخوانیم و امید داشته باشیم که به لطف خداوند متعال قبول خواهید شد و تمرکز حواس خود را روی توانستن بگذارید.

بنابراین به هیچ عنوان از این عبارات استفاده نکنید:

من قبول نمی شوم ، من که می دونم ، مردودم میشم ، اصلا خر ما از کرگی دم نداشت ، هر چی سنگه ماله پای لنگه ، باید پول داشت ، باید پارتی داشت ، تو که دکتری گرفتی چی شدی که من ارشد بگیرم.

هرگز از این جملات استفاده نکنید و تمرکز ذهن خود را از روی این موضوعات بردارید.زیرا اعتقادات انسان سرنوشت آدم را می سازد.

گام دوم:

باید برای مطالعه یک برنامه ریزی دقیق تنظیم کنید برای این منظور بهترین کسی که می تواند برای شما برنامه ریزی کند خود شما هستید.باید تمام زمان هایی که در طول روز دارید دسته بندی کنید و ساعت هایی که قادر به مطالعه هستید را مشخص کرده و برای دست یافتن به هدفتان برنامه ریزی کنید این باور اشتباهی است که کسانی که وقت اضافی دارند قبول می شوند و آنهایی که وقت کمتری دارند وقت کافی ندارند قبول نخواهند شد.

گام سوم:

در این مرحله که برای موفقیت در کنکور برنامه ریزی می کنید،باید تمام کتابهایی که لازم است از اساتید معتبر و کارشناسان آن رشته بپرسید.بعد از تهیه کتاب ها تمام صفحات آن را جمع بزنید،باید صفحات را به روزهایی که به آزمون مانده بود تقسیم کرده،در این صورت مشخص می شود که هر روز چند صفحه را مطالعه می کنید.برای این منظور که اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ خواهد داد باید حدود 20 % به تعداد صفحاتی که باید بخوانید اضافه کنید تا در صورت اتفاقات غیر قابل پیش بینی وقت کم نیاورید.این کار به مدیریت زمان شما کمک خواهد کرد.

نکات طلایی برای موفقیت در کنکور

گام چهارم:

در این مرحله یکسری کارها را که اثبات شده در موفقیت تآثیر گذار است را انجام دهید;مانند حفظ ارتباط با خداوند متعال.یکی از مواردی که رضایت خداند را جلب می کند جلب رضایت پدر و مادر می باشد.در این میان یکسری دستورات روانشناسی نیز از اهمیت بالایی برخورداراست به طور مثال در ذهنتان تصور کنید که در دانشگاه مورد نظر خود پشت میز کلاس درس مورد علاقه خود نشسته اید.

موفقیت در کنکور و نحوه خواندن درس:

ابتدا یک بار به طور کامل متن را بخوانید بدون اینکه وقت را تلف کنید سپس دوباره به ابتدای متن برگشته و این بار به طور دقیق بخوانیم طوری که فرض کنیم معلم هستیم و می خواهیم از متن 30 سوال امتحانی طرح کنیم به هر مطلب مهمی رسیدید روی آن را با ماژیک رنگی کنید و بعدا از همان مطلب سوال امتحانی طرح کنید.این ها روش های تقویت حافظه می باشد.

نتیجه گیری

با خواندن مقاله نکات طلایی برای موفقیت در کنکور،با اصول روانشناسی و همچنین روش صحیح مطالعه نیز آشنا شده اید،در زمانی که برای کنکور آماده می شوید سعی کنید این نکات ساده را به خاطر داشته باشید تا از آنها استفاده کنید.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

  • ۹۵/۱۲/۲۶
  • علی مسکنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی