تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکاتی درباره ی انواع هوش

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 3 دقیقه می باشد.

مقدمه

مقاله انواع هوش به شما کمک می کند که از بین انواع هوش هوش خود را به درستی شناسائی کنید و با استفاده از تکنیک ها و راهکارهایی از آن به درستی استفاده کنید.یکی از افرادی که در مورد هوش تحقیقات فراوانی انجام داده است محقق انگلیسی تونی بوزان است.او انواع هوش را به سه گروه طبقه بندی کرد و در هر گروه نیز تعدادی هوش گنجاند که در مجموع تعداد 10 هوش تعریف کرده است که بنا بر نظر اکثر محققین این دسته بندی که جزء آخرین دسته بندی های هوش قرار دارد مناسب ترین دسته بندی هوش می باشد.

معرفی انواع هوش

  • هوش های عاطفی و خلاق

در این بخش چهار هوش قرار دارد:

  • هوش خلاق:
  • هوش شخصی:
  • هوش اجتماعی و ارتباطی:
  • هوش معنوی:

1-هوش خلاق(شما و خلاقیت):

هوش خلاق،توانایی اندیشیدن به نوعی جدید است به طوری که خلاقیت داشته باشید و بتوانید از بقیه فاصله بگیرید و مسائل را به نحوی مطلوب حل کنید.

هوش خلاق موارد زیر را در بر می گیرد:

روانی:اینکه بتوانید با سرعت بالا به ایده های جدید برسید.

انعطاف پذیری:این که بتوانید تمام چیز های پیرامون،اعم از:افراد،اشیاء و کارها را از زاویه دیگری بررسی کنید.

ابتکار و نوآوری:اینکه بتوانید ایده های نو،ایده های ناب،ایده های خلاقانه و ایده های بدیع و متفاوتی داشته باشید.

بسط نقطه نظر ها:این که بتوانید اندیشه ها و نقطه نظر ها را با اندیشه ای خلاق گسترش دهید و آن ها را به طرزی جدید ارائه نمایید.

2-هوش شخصی(شما و خودتان):

هوش شخصی مهم ترین هوش موجود می باشد زیرا مربوط به کسی می شود که از همه مهم تر و ارزشمند تر است و شما تمام دقایق زندگی خودتان را با او می گذرانید.هوش شخصی را می توان در عبارتی کوتاه خلاصه نمود:"خودت را بشناس"در واقع هوشمند کسی است که بر تمام اعمال و رفتار و واکنش های خود مسلط باشد و اجازه ندهد که کسی یا چیزی بر او غلبه کند.از مشخصه های این هوش این است که می دانید به کجا می روید و می توانید از مصاحبت با خود به اندازه مصاحبت با دیگران لذت ببرید و نیز بتوانید زندگی خود را مدیریت کنید.هوش شخصی سنگ بنای هوش معنوی و هوش اجتماعی است.

نکاتی درباره ی انواع هوش

3-هوش اجتماعی(شما و آن ها):

هوش اجتماعی توانایی شما در استفاده از سایر هوش هایتان است به طوری که بتوانید با مخلوقات دیگر به خصوص انسان ها ارتباط موثر داشته باشید.این هوش توانایی ارتباط و ملاقات شما را با یک یا چند نفر و نیز توانایی ارتباط شما با مجموعه ای از افراد،گروه ها و رسانه ها است.این هوش به شما کمک می کند که وقتی که با افراد دیگر مواجه می شوید بتوانید درک کنید که از چه چیزی رنج می برند یا از چه چیزی انگیزه می گیرند و اینکه از کنار شما بودن لذت ببرند.

4-هوش معنوی(شما و خدا):

این هوش به معنی ارتباط شما با قدرت برتر جهان هستی است یعنی این که بتوانید چیزی بزرگتر و عالی تر را حس کنید این افراد برای جامعه و انسانیت ارزش زیادی قائل هستند آنها سراسر مهر و محبت هستند و با هیچ کس با پرخاش گری صحبت نمی کنند.فرد دارای هوش معنوی درک درستی از خویشتن و از دیگران دارد و می تواند با طبیعت تماس درستی برقرار کند و ارتباط معنا داری با آن برقرار کند.

نتیجه گیری

با استفاده از این مقاله می توانید درباره ی انواع هوش شناخت بیشتری پیدا کرده و از انواع هوش به طرز درستی استفاده کنید و کاربرد هر یک از آنها را درک کنید که این به شما کمک زیادی در جهت افزایش اعتماد به نفس و مدیریت زمان خواهد کرد.از انواع هوش که در این مقاله به آن ها اشاره شد و همه ی آن ها زیر مجموعه ی هوش عاطفی خلاق بودند،می توان به هوش خلاق،هوش شخصی،هوش اجتماعی و ارتباطی و هوش معنوی اشاره کرد.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

  • ۹۵/۱۲/۲۶
  • علی مسکنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی