تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

نکات مطالعه و یادگیری که باید بدانید

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 2 دقیقه می باشد.

مقدمه

نکاتی که در این مقاله درباره ی مطالعه و یادگیری است در قسمت های مختلف زندگی به شما کمک می کند.برای مطالعه و یادگیری باید روی ذهنمان کار کنیم. در واقع نکاتی که برای یادگیری رعایت می کنیم نه تنها در مطالعه و درس هایمان به ما کمک می کند بلکه تاثیر آن را در زندگی خود می بینید.

به عنوان مثال سرعت عمل شما بیشتر می شود،به کارهایتان راحت تر نظم می دهید،کارهایتان را بهتر مدیریت می کنید،جذب اطلاعات شما بالا می رود و از همه مهم تر آرامش بیشتری را به دست می آورید.در این مقاله ما به بیان نکاتی می پردازیم که در فرایند مطالعه و یادگیری بسیار مفید و لازم هستند.

تکنیک های مطالعه و یادگیری

در واقع در ابتدا باید بدانید که افراد از نظر یادگیری در هر زمینه ای که از طریق حواس باشد به سه گروه تقسیم می شوند:

  1. افرادی که به شنیداری معروفند.
  2. افرادی که دیداری نامیده می شوند.
  3. افرادی که آنها را به نام حسی حرکتی می شناسیم.

علت ضعف حافظه در مطالعه و یادگیری

بر طبق تحقیقات انجام شده مغز انسان در هر لحظه نزدیک به شصت هزار فکر را از خود عبور می دهد از این تعداد بخشی جزء افکار زائد هستند و بخشی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.آن قسمتی از افکار ما که جزء افکار زائد به حساب می آیند را باید از ذهن خود خارج کنید و تمرکز حواس خود را از روی آن ها بردارید،زیرا در حال اشغال کردن تمام فضای مغز می باشند به این تکنیک دور ریختن زباله های ذهنی می گویند که یکی از روش های موثر در مطالعه و یادگیری محسوب می شود زیرا بسیاری از دانش آموزان با مشکل فراموشی مواجه هستند وعلت آن را در ضعیف بودن حافظه خود می دانند.درواقع دلیل اصلی فراموشی آنها ضعیف بودن ذهن آنها نیست بلکه پر بودن حافظه آنها از افکاری است که بی فایده بوده و تمرکز ذهن آنها را به خود مشغول کرده است.

بنابراین هر کس می تواند با استفاده از تکنیک های مخصوص فن و سطح مطالعه و یادگیری خودرا بالاتر ببرد.در این مقاله یکی از تکنیک های مطالعه و یادگیری که بیرون ریختن زباله های ذهنی می باشد را توضیح می دهیم.

نکات مطالعه و یادگیری که باید بدانید

راه کار بهبود مطالعه و یادگیری

به طور ویژه مغز انسان مانند یک کارخانه میباشد که مواد اولیه وارد آن شده و منجر به تولید محصول می شود.اگر این مواد اولیه انباشته شود و مورد استفاده قرار نگیرد،مطمئنا تبدیل به ضایعات شده  و در صورت عدم خروج این ضایعات مانع ورود مواد اولیه به داخل کارخانه می شود.

در روش صحیح مطالعه به منظور خروج افکار مزاحم از ذهنمان بهترین روش نوشتن آنها روی یک کاغذ می باشد.در این موقع گفتن یک جمله کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد و آن جمله این است که هنگامی که افکار مزاحم را روی یک کاغذ نوشتیم خطاب به آن افکار بگوییم که«به طور حتم در فرصتی مناسب به شما فکر خواهم کرد».

نتیجه گیری

این روش یکی از راه های افزایش تمرکز است.کسانی که از این روش در مطالعه و یادگیری متون استفاده کردند طبق تحقیقات به عمل آمده در مدت 4 هفته در حدود 35% به قدرت تمرکزشان اضافه شده است.افزایش تمرکز هم یکی از روش های تند خوانی می باشد و می تواند همچون یک داروی تقویت حافظه به ما کمک کند که حافظه ی موثرتری در مطالعه داشته باشیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

 
  • ۹۵/۱۲/۲۶
  • علی مسکنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی