تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

چند نکته ی آموزش تندخوانی همراه درک مطلب

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله ۲ دقیقه می باشد.

مقدمه

آموزش تندخوانی همراه درک مطلب کمک می کند تا مطالعه ی لذت بخش تری داشته باشید.آموزش تندخوانی همراه درک مطلب تمرکز حواس مارا بالا می برد.اگر ما قادر به خواندن مطالب با سرعت  بالا باشیم اما این فرایند بدون درک و فهم انجام شود از مطالعه هیچ لذتی نخواهیم برد .در این مقاله به شما مطالبی آموزش می دهیم که همزمان با عمل تندخوانی که از راه های افزایش تمرکز است متن را درک کنیم . ابتدا یک کتاب داستان تهیه کنید سپس مراحل خط بردن را طبق مراحل زیر انجام دهید:

مراحل آموزش تندخوانی همراه درک مطلب

  • مرحله اول از آموزش تند خوانی همراه درک مطلب :

در این مرحله از ابتدای صفحه با قرار دادن انگشت یا یک نشانه گر زیر کلمه ها شروع به خط بری می کنیم .مدت زمان انجام این کار یک دقیقه باشد و در انتها تا جایی که عمل خط بردن انجام شد با علامت مشخص می کنیم و در پایان باید سه تا پنج مطلب راکه از متن درک کردید یادداشت کنید بنابراین باید عمل خط بردن را با سرعتی انجام دهیم که بین سه تا پنج نکته از متن استنباط شود.

با عرض پوزش در بارگیری عکس مشکلی رخ داده است.

  • مرحله دوم از آموزش تندخوانی همراه درک مطلب :

در این مرحله از نقطه ای که علامت زدیم 10 خط اضافه کرده و از نقطه شروع به مدت یک دقیقه عمل تند خوانی را انجام دهید و در انتها سه تا پنج نکته را که از متن درک کردید یادداشت کنید .سعی کنید که نکته ها با نکته های قبلی تکراری نباشد.

  • مرحله سوم از آموزش تند خوانی همراه درک مطلب :

در این مرحله از علامت دوم 10 خط اضافه می کنیم و علامت سه می نامیم و مانند مرحله قبلی از نقطه شروع تا علامت سه به مدت یک دقیقه  عمل خط بری را انجام می دهیم و در انتها سه تا پنج نکته را که از متن درک کردید یادداشت کنید.

آموزش تندخوانی همراه درک مطلب

  • مرحله چهارم از آموزش تند خوانی همراه درک مطلب :

از علامت شماره سه 10خط اضافه می کنید و شماره چهار بنامید و مجددا عمل خط بری را به مدت یک دقیقه انحام دهید و در نهایت سه تا پنج نکته جدید را یادداشت می کنید.

  • مرحله پنجم از آموزش تند خوانی همراه درک مطلب :

از علامت شماره چهار  10 خط اضافه می کنید و شماره پنج بنامید و مجددا عمل خط بری را به مدت یک دقیقه انجام دهید و در نهایت سه تا پنج نکته جدید را یادداشت می کنید.

این مراحل را به ترتیبی که ذکر شد تا 10 مرتبه انجام دهید .اگر مراحل فوق را انجام دهید به این توانایی می رسید که بتوانید حین عمل تند خوانی درک وفهم بیشتری از مطلب داشته باشید. در مقالات بعدی در ادامه موضوع آموزش تند خوانی همراه با درک مطلب تمرینات جدیدی برای پیشرفت در تند خوانی ارئه خواهد شد .

نتیجه

روش صحیح مطالعه تندخوانی همراه درک مطلب است.تندخوانی موجب می شود تمرکز ذهن افزایش یابد.در آموزش تندخوانی به همراه درک مطلب باید تا ده مرحله به مدت یک دقیقه متنی ساده را بخوانیم و در هر مرحله ده خط بیشتر از مرحله ی قبل بخوانیم و سه تا پنج نکته ی جدید ازمتن را بفهمیم.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل دانلود درست بارگذاری نشده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی