تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

تندخوانی

در این وبلاگ مقالاتی در مورد تندخوانی تمرکز و تقویت حافظه وجود دارد.

مقالات این وبلاگ کمک موثری به بهبود وضعیت تحصیلی و مطالعه می کند.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بهترین روش درس خواندن کدام است؟

مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله ۳ دقیقه می باشد.

مقدمه

دانشمندان درباره ی مطالعه تحقیق زیادی کرده اند تا بهترین روش درس خواندن را بیابند.بهترین روش درس خواندن روشی است که در آن اطلاعات خوانده شده را درک کنید.به همین منظور یکی از دانشمندان به نام ادگارد هیل تحقیقات زیادی در این زمینه روی افراد زیادی با سطح یادگیری یکسان انجام داد که در زیر شما را با نتیجه این تحقیقات عظیم آشنا می کنیم.

نتایج تحقیقات درباره ی روش های مطالعه

آن گروه که تنها برای یادگیری مطلب را خوانده بودند بعد از گذشت دو هفته فقط 10 درصد از اطلاعات در ذهنشان باقی مانده بود،آن دسته از افرادی که برای یادگیری مطلب تنها آن را شنیده بودند بعد از گذشت دو هفته فقط 20 درصد از اطلاعات در ذهنشان باقی می مانده بود،آن گروه از افرادی که از طریق دیدن مطلب به یادگیری آن پرداخته بودند فقط 30 درصد از اطلاعات بعد از دو هفته در ذهنشان باقی مانده بود،اما گروهی از دو قوه بینایی و شنوایی برای یادگیری مطالب استفاده می کنند این دسته از افراد بعد از دو هفته 50درصد از اطلاعات در ذهنشان باقی می ماند.

ادگارد هیل گروهی را تشکیل داد که از طریق تمرین و بحث و گفتگوی مطالب و تکرار آنها به یادگیری بپردازند این گروه بعد از دو هفته 70 درصد مطالب را در ذهن خود نگه داشتند.گروه آخر افرادی بودند که مطالب خوانده شده را به صورت عملی انجام می دادند و سعی می کردند که آنها را در زندگی خود انجام دهند این گروه بعد از دو هفته 90 درصد مطالب را در ذهنشان نگهداری کرده بودند.

معرفی بهترین روش درس خواندن

بنابراین یکی از بهترین روشهای درس خواندن درگیر شدن با مطالب خوانده شده می باشد به عبارت ساده تر اگر مطالب خوانده شده را به صورت عملی درزندگی روزمره خود انجام دهیم و با همکلاسی های خود درباره اطلاعات کسب شده به بحث و گفتگو بپردازید مطمئنا درصد بالایی از اطلاعات در حافظه شما باقی خواهد ماند.در واقع بهترین روش درس خواندن روشی می باشد که علاوه بر در نظر گرفتن نکات بالا و انتخاب بهترین روش در هنگام مطالعه از سرعت خوبی هم یرخوردار باشیم.بنابراین آموزش تندخوانی و استفاده از روش های تند خوانی یکی از شروط لازم برای درس خواندن به منظور بالا بردن سرعت و بهره وری مطالعه می باشد.

بهترین روش درس خواندن کدام است؟

چگونه درک مطلب خود را هنگام مطالعه افزایش دهیم

اولین نکته:

باید دامنه لغات بالا داشت.شاید در متن با لغاتی مواجه شوید که معنی آن را نمی دانید؛در این حالت امکان اینکه مطلب مورد نظر را به روشنی درک نکنیم وجود دارد و این امر باعث کاهش سرعت مطالعه ما می شود.

دومین نکته:

این نکته که برای افزایش درک مطلب مفید می باشد،ارتباط دادن بین قسمت های مختلف متن می باشد که شامل ارتباط لغات و تصاویر و واقعیت ها است این مرحله از درک مطلب را انسجام می نامند.

سومین نکته:

این نکته برای رسیدن به بهترین روش درس خواندن این است که اطلاعات دریافتی را با اطلاعاتی که از قبل مطالعه کرده بودید ارتباط دهید وبا دانش قبلی خود مقایسه کنید.

آخرین نکته ای:

و این نکته که برای رسیدن به بهترین روش درس خواندن باید از آن استفاده کرد حفظ کردن مطالب خوانده شده و انتقال آنها به حافظه بلند مدت و تکرار آنها در زمان و مکان مناسب برای یادآوری و تثبیت اطلاعات خوانده شده در حافظه بلند مدت.

نتیجه گیری

در روش صحیح مطالعه باید اصطلاحا برگشت به عقب کنیم به عبارت ساده تر بعد از خواندن یک مطلب به خواندن دوباره آن می پردازیم که کمک به درک بهتر مطلب می کند این یکی از بهترین روش های تقویت حافظه است که برای مغز مثل داروی تقویت حافظه می ماند و این فرایند با فرایند دوباره خوانی متفاوت می باشد.دوباره خوانی خواندن دوباره مطالب می باشد با این تفاوت که فرد نمی داند که مطلب را خوانده یا نه در واقع احساس می کند که آن مطلب را نخوانده است و این امر باعث خستگی فرد از مطالعه می شود.تنها راه مقابله با این مشکل افزایش سرعت مطالعه می باشد و افزایش سرعت مطالعه خود از راه های افزایش تمرکز می باشد و با افزایش تمرکز حواس نتایج بهتری حاصل خواهد شد و این موضوع باعث اعتماد به نفس بیشتر می شود.

چنانچه موفق به اتمام این مقاله در مدت زمان تخمینی نشده اید به سایت تست تندخوانی مراجعه نمایید.

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، هوش مالی

با عرض پوزش تصویر فایل به درستی بارگذاری نشده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی